WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ
O NADANIU NUMERU PORZĄDKOWEGO DLA NIERUCHOMOŚCI
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 2101 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz.U. z 2012r. poz. 125).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017r. poz 1257 z późń. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 1827 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Nowa Sucha, Nowa Sucha 59A, 96-513 Nowa Sucha
Gospodarka Przestrzenna, pok. 1, parter
tel. (46) 861 20 51, wew. 31.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości z załącznikiem.
- Dowód uiszczenia opłaty.
Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o nadaniu numeru porządkowego w wysokości 17 zł.
Opłaty dokonuje się w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy Nowa Sucha Nr 18 9283 0006 0031 0095 2000 0050
Forma załatwienia sprawy:
Wydanie zaświadczenia.
Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Ustalanie numerów porządkowych: przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego.
Wydawanie Zaświadczeń: Zgodnie z art. 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017r. poz 1257 z późń. zm.) odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
Opracowała: |
Wioletta Tomaszewska - Grzywka |