WYDAWANIE ZAWIADOMIEŃ
O NADANIU NUMERU PORZĄDKOWEGO DLA BUDYNKU
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 1990 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. z 2012r. poz. 125).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021r. poz 2052 z późń. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 91 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Nowa Sucha, Nowa Sucha 59A, 96-513 Nowa Sucha
Gospodarka Przestrzenna, pok. 1, parter
tel. (46) 861 20 51, wew. 31.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości.
Wniosek zawiera:
- Imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres;
- Określenie przedmiotu wniosku;
- Informacje o położeniu budynku, którego dotyczy wniosek, według danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków;
Opłaty:
Od zawiadomień o ustaleniu numeru porządkowego nie pobiera się opłaty skarbowej.
Za wydanie zaświadczenia potwierdzającego wcześniej nadanego numeru porządkowego opłata skarbowa w wysokości 17 zł.
Opłaty dokonuje się w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy Nowa Sucha Nr 18 9283 0006 0031 0095 2000 0050
Forma załatwienia sprawy:
Wydanie zawiadomienia lub zaświadczenia.
Informacje dodatkowe:
- Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
- Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
- O fakcie ustalenia numeru porządkowego zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę oraz współwłaścicieli lub inne podmioty ujawnione w ewidencji gruntów i budynków.
- Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje właściciela / władającego nieruchomością do umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Ustalanie numerów porządkowych: przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego.
Wydawanie Zaświadczeń: Zgodnie z art. 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021r. poz 2025 z późń. zm.) odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
Opracowała: |
Wioletta Tomaszewska - Grzywka |