PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2018r. poz 121 z późń. zm.);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017 poz 1257 z późń. zm.);
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Nowa Sucha, Nowa Sucha 59A, 96-513 Nowa Sucha
Gospodarka Przestrzenna, pok. 1, parter
tel. (46) 861 20 51, wew. 31.
Wymagane dokumenty:
- Wstępny podział nieruchomości – postanowienie (z wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz 121 z późn. zm.)
- wniosek o zaopiniowanie wstępnego podziału działki
- wstępny projekt podziału działki porządzony na kopii mapy zasadniczej z nakładką ewidencyjną w ilości równej ilości właścicieli + 1
- opis do wstępnego podziału działki
- wypis z rejestru gruntów
- kopię decyzji o warunkach zabudowy jeśli podział na podstawie art. 94 ust. 1 pkt. 2
- Decyzja podziałowa
- wniosek o wydanie decyzji podziału nieruchomości
- mapa z projektem podziału działki
- wykaz zmian gruntowych
- protokół z przejęcia granic nieruchomości
Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U z 2016r. poz 1827 z poźn. zm.)
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni od daty złożenia kompletu dokumentów
Tryb odwoławczy:
Od w/w postanowienia oraz decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Wójta Gminy Nowa Sucha do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie w terminie 14 dni od daty jego doręczenia